موسسه مشاوره‌ای و مهاجرتی ویزاگروپ24

فهرست مطالب

اجاره خوابگاه دانشجویی در اتریش و آنچه باید بدانید

اجاره خوابگاه دانشجویی در اتریش یکی از مهم‌ترین موضوعات در بحث مهاجرت تحصیلی به این کشور است. اگر مطلب مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل را خوانده باشید، می‌دانید که برای اخذ ویزای تحصیلی، باید سندی مبنی بر داشتن اقامتگاه ارائه دهید. به عبارت دیگر وضعیت اسکان شما در اتریش قبل از ورود به خاک این کشور باید به‌طور کامل روشن باشد. به این ترتیب بعد از رسیدن به مقصد، با خیال راحت و بدون سرگردانی، روانه محل اقامتتان شده و در آنجا مستقر خواهید شد.

 

اجاره خوابگاه در اتریش

 

با توجه به این توضیحات، روشن است که تهیه محل اقامت، دغدغه‌ای بزرگ برای دانشجویان خارجی در اتریش است. در بحث اسکان دانشجویی، خوابگاه‌ها در اغلب اوقات بهترین و مناسب‌ترین گزینه جهت انتخاب هستند. به همین دلیل این گفتار را به موضوع مهم خوابگاه دانشجویی در اتریش اختصاص داده‌ایم. اگر شما هم یکی از متقاضیان تحصیل در اتریش هستید، دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ویزاگروپ24 همراه باشید.

مزایای اجاره خوابگاه دانشجویی در اتریش

اغلب دانشجویان خارجی که برای تحصیل به اتریش می‌آیند، در خوابگاه‌های دانشجویی مستقر می‌شوند. این خوابگاه‌ها در مقایسه با منازل شخصی، گزینه‌های ارزان‌تری هستند و درعین‌حال، از امکانات مناسبی برخوردارند.

فعالیت خوابگاه‌های دانشجویی در اتریش، تحت نظارت رسمی دولت این کشور است؛ به همین دلیل قانونمندی و امنیت را می‌توان از دیگر مزایای اجاره خوابگاه دانشجویی در اتریش دانست.

همه خوابگاه‌های دانشجویی اتریش از نظر کیفیت و امکانات زندگی، در سطح مطلوبی قرار دارند. بااین‌حال، برخی مراکز مزایای بیشتری را نسبت به مراکز دیگر در اختیار دانشجویان می‌گذارند که این امر عجیبی نیست. درنتیجه اگر مشکلی با پرداخت اجاره بیشتر نداشته باشید، می‌توانید از این مزایا و آپشن‌های بیشتر بهره‌مند شوید.

به‌طور خلاصه خوابگاه‌های دانشجویی در اتریش، مکان‌های استانداردی برای اسکان راحت دانشجویان هستند. این خوابگاه‌ها هر آنچه را که برای اقامتِ شایسته دانشجویان لازم است، برای آنان فراهم می‌سازند.

شرایط رزرو خوابگاه دانشجویی در اتریش

اولین و مهم‌ترین شرط برای رزرو خوابگاه دانشجویی در اتریش، ارائه نامه پذیرش از دانشگاه اتریشی موردنظر است. بنابراین تا زمانی که تأییدیه دانشگاه را برای تحصیل دریافت نکنید، بحث رزرو خوابگاه موضوعیتی نخواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین نکات در زمینه رزرو خوابگاه، حصول اطمینان از قانونی بودن آن است. منظور از قانونی بودن این است که مرکز موردنظر به‌عنوان یک اقامتگاه دانشجویی، مجوز رسمی داشته باشد. به همین دلیل همواره تأکید می‌شود که یافتن خوابگاه دانشجویی را به افراد یا مجموعه‌های متخصص و ذی‌صلاح بسپارید. اکثر اقامتگاه‌هایی که مجوز رسمی ندارند، موظف به رعایت چارچوب یا مرامنامه مشخصی در فعالیت خود نیستند. این آزادی عمل گاهی می‌تواند دردسرساز شود و اسباب نارضایتی دانشجویان را فراهم کند.

درنهایت، فرایند انعقاد قرارداد اجاره خوابگاه مسئله دیگری است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. از این جنبه موضوعاتی مانند شرایط پرداخت، نوع اقامتگاه و آگاهی از حقوق و امکانات اختصاصی یا عمومی اهمیت بیشتری دارند. خلاصه اینکه رزرو خوابگاه دانشجویی در اتریش باید با اِشراف حقوقی کافی و آگاهی کامل از مفاد قرارداد انجام پذیرد. لازم به ذکر است در اغلب اوقات، دانشجو حین عقد قرارداد باید اجاره‌بهای سه ماه را (معمولاً 700 تا 1000 یورو) به‌عنوان پیش‌پرداخت بپردازد.

هزینه خوابگاه دانشجویی در اتریش

قیمت یا هزینه، معیار مهم و انکارناپذیری در بحث رزرو خوابگاه‌های دانشجویی اتریش است. عوامل مختلفی در میزان اجاره ماهانه یک خوابگاه دخیل هستند. همان‌طور که گفتیم همه خوابگاه‌های دانشجویی در اتریش از حداقل استانداردهای لازم برای اقامت مناسب دانشجویان برخوردارند. درنتیجه باقیِ ماجرا، درواقع داستان انتخاب از میان «خوب» و «بهتر» است.

 

هزینه خوابگاه اتریش

 

به‌طور میانگین، اجاره‌بهای ماهانه جهت اسکان در یک خوابگاه دانشجویی عالی، حدود 400 یورو است. رقمی که می‌تواند با توجه به برخی عوامل بالا و پایین شود. مهم‌ترین این عوامل عبارت‌اند از:

  • ترجیح و توانایی مالی دانشجو: هیچ‌کس از سکونت در یک خوابگاه اصطلاحاً «فول امکانات» بدش نمی‌آید. بااین‌حال، انتخاب خوابگاه در وهله نخست به توانایی مالی متقاضی بستگی دارد. اگر محدودیتی از نظر بودجه وجود نداشته نباشد، حتی می‌توانید به سکونت در مکان‌هایی با اجاره ماهانه 800 یورو نیز فکر کنید. به قول معروف، دارندگی و برازندگی!
  • ویژگی‌های مکان: متراژ، امکانات و حریم خصوصی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت خوابگاه دانشجویی در اتریش هستند. اگر از نظر بودجه با محدودیت روبرو هستید، باید بین این سه عامل یک توازن مناسب برقرار کنید.
  • موقعیت مکانی: در بحث رزرو خوابگاه دانشجویی، موقعیت مکانی آن نیز اهمیت زیادی دارد. هر چه خوابگاه به مرکز شهر یا مراکز حمل‌ونقل عمومی نزدیک‌تر باشد، اجاره‌بهای آن بیشتر است. این ویژگی گاهی از امکانات و کیفیت یک خوابگاه تأثیر بیشتری بر اجاره‌بهای آن می‌گذارد.

هزینه زندگی دانشجویی در اتریش

کف قیمت اجاره خوابگاه دانشجویی در اتریش، از 200 یورو شروع می‌شود. خوابگاه‌هایی با این رِنج قیمت، از نظر امکانات در پایین‌ترین سطح قرار می‌گیرند. بااین‌حال، همان‌طور که گفتیم باز هم از نظر معیارهای سکونت، استاندارد بوده و نمره قبولی را دریافت می‌کنند؛ درنتیجه ارزش پولی را که بابتشان خرج می‌کنید، دارند.

با فرض 300 تا 400 یورو هزینه متوسط اقامت و با در نظر گرفتن سایر هزینه‌ها (خوراک، خدمات عمومی و …)، میانگین هزینه‌های زندگی در اتریش برای یک دانشجو بین 900 تا 1000 یورو در ماه است.

 

خوابگاه اتریش

 

در اتریش علاوه بر خوابگاه‌های عمومی، نوع دیگری از خوابگاه‌های دانشجویی نیز وجود دارند که به آپارتمان‌های مشترک معروف هستند. آپارتمان‌هایی با اتاق‌های مجزا که بعضی بخش‌هایشان مثل آشپزخانه به‌طور عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آپارتمان‌ها از نظر آسایش و امکانات رفاهی، معمولاً گزینه‌های بهتری برای سکونت هستند. ولی توجه کنید که هزینه زندگی در این خوابگاه‌ها از خوابگاه‌های عمومی بیشتر است (از 250 تا 400 یورو).

ناگفته نماند که دانشجویان متأهل نیز می‌توانند در خوابگاه‌های متأهلی اتریش اقامت داشته باشند. این دانشجویان با شرط تأهل از مزایای بیشتری بهره‌مند می‌شوند که یکی از آن‌ها، پرداخت هزینه کمتر برای سکونت است.

لیست خوابگاه‌های دانشجویی در اتریش

مراکز خوابگاهی زیادی برای دانشجویان در اتریش وجود دارند که برخی از شاخص‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • OeAD Housing
  • Shared apartments
  • housingvienna
  • Housing Austria
  • home4students
  • Green House
  • Tigergasse

آیا مایل به اقامت در آپارتمان‌های مشترک هستید؟ در این صورت این سایت نکات و اطلاعات مفیدی را در این زمینه با شما به اشتراک می‌گذارد.

رزرو خوابگاه دانشجویی در اتریش را به ویزاگروپ24 بسپارید

یکی از خدمات ویزاگروپ24 در زمینه مهاجرت تحصیلی به اتریش، رزرو خوابگاه دانشجویی برای متقاضیان عزیز است. همان‌طور که گفتیم، رزرو خوابگاه، فرایند مستقلی نیست و یکی از ملزومات اخذ ویزای تحصیلی اتریش محسوب می‌شود.

تردیدی نیست که هزینه خوابگاه دانشجویی در اتریش به مؤلفه‌های زیادی بستگی دارد. بااین‌حال هوشمندی، تجربه و آگاهی همواره می‌تواند شرایط را به نفع شما تغییر دهد. ویزاگروپ به‌واسطه اِشراف کامل بر مراکز اسکان دانشجویی در اتریش، به شما در انتخاب مکانی ایده‌آل کمک می‌کند. مکانی که با صرف کمترین هزینه، واجد بهترین امکانات و شرایط رفاهی باشد. درحالی‌که فرایند رزرو خوابگاه بعضاً می‌تواند طولانی شود، ویزاگروپ این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما انجام می‌دهد.

تحصیل در اتریش باید به تجربه‌ای ماندگار، لذت‌بخش و حتی‌الامکان ارزان برای دانشجویان عزیز ایرانی تبدیل شود. ما در ویزاگروپ24 به شما در خلق این تجربه خوشایند کمک می‌کنیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره خوابگاه‌های دانشجویی در اتریش با ما تماس بگیرید.

گالری تصاویر خوابگاه های اتریش